Wat is de beste tijd van de week om een Direct Mail te verzenden?

By | 2018-07-10T16:02:02+00:00 juli 3rd, 2018|Categories: B2B, Blog, Design, Direct Mail|Reacties uitgeschakeld voor Wat is de beste tijd van de week om een Direct Mail te verzenden?

We weten allemaal dat een week zeven dagen heeft, maar welke dag werkt het beste voor Direct Mail? In dit artikel diepen we dit onderwerp uit en laten we zien dat elke dag verschillend is.

Het verschil tussen de verzonden datum en de ontvangen datum
Het is logisch als je erover nadenkt, maar er is een duidelijk verschil tussen de datum waarop de Direct Mail verzonden is en de datum dat het ontvangen wordt. Organisaties plannen de campagne zodat het op de gewenste datum ontvangen wordt. Ook wordt er overlegd over de tijd die een bedrijf nodig heeft om de Direct Mail te verzenden. Het contractueel vaststellen van de datum is belangrijk, anders is het een gok wanneer de Direct Mail daadwerkelijk aankomt.

Dus, welke dagen van de week zijn het beste?
Uit onderzoek is gebleken dat de Direct Mail op de volgende dagen het beste werkt:

Zondag en maandag
Op beide dagen wordt geen post bezorgd.

Dinsdag, woensdag en donderdag
Bezorgen tussen dinsdag en donderdag wordt als het beste beschouwen. Dit komt omdat de meeste ontvangers overdag werken en vaak ’s avonds naar huis gaan. Aantrekkelijk verpakte Direct Mail zal dan goed ontvangen worden. Deze dagen zijn ook nog ver weg van het weekend zodat de ontvanger nog in de werk modus zit en niet al in de weekend modus.

Vrijdag en zaterdag
Het is beter om vrijdag en zaterdag te ontwijken aangezien de huishoudens in de weekend modus zijn. Veel mensen zijn niet thuis en gooien hun mail vaak direct in de prullenbak.

Mailings op feestdagen
Het is erg belangrijk dat Direct Mailings op feestdagen het beste kan worden ontweken. Mensen verwachten geen mail en willen dit waarschijnlijk niet ontvangen. Plan feestdagen in bij het maken van een Direct Mail campagne en zorg dat er die dagen niks verstuurd wordt.  

Laat de verzending niet over aan het toeval
Veel bedrijven die Direct Mail verzenden, sturen dit uit wanneer het hun het beste uitkomt, maar niet voor jou. Dit kan de impact van de campagne zeer verlagen. Daarom is het belangrijk om een overeenkomst te sluiten over de verzend- en ontvangdatum.

Het is ook belangrijk om na te gaan of er verschillende tarieven gelden per dag.

Vergeet niet dat het niet alleen draait om de week of de dag
Het verzenden op de juiste dag in de juiste week is belangrijk, maar er komt meer kijken bij Direct Mail dan alleen dit.

Niet alleen de dag en week is belangrijk voor het verzenden van je Direct Mail. Wij willen je graag helpen met het plannen van je volgende Direct Mail campagne.

Wil je meer informatie? Mail ons