Waarom juist nu Direct Mail inzetten als instrument?

De kracht van Direct Mail.

De nieuwe privacywetgeving heeft een enorme impact op het werven van nieuwe klanten. Daarnaast zitten de Millenials, de komende jaren, achter de knoppen van inkoop. Oftewel reden genoeg om de kaarten opnieuw te schudden. Vanaf eind mei mag niet meer zonder expliciete toestemming personen mailen of bellen. Maar een Direct Mail sturen als eerste contact moment, dat mag nog steeds!

Waarom is Direct Mail nog steeds een bijzonder sterk instrument in de gehele marketing-mix? Omdat simpelweg de cijfers uit welk onderzoek dan ook, dat continue bevestigen. Een significant hogere conversie, betere beleving, invloed op gedrag en sterker in het geheugen ten opzichte van alleen digitale media. En al helemaal zodra de combinatie gemaakt wordt met online.

Bijvoorbeeld enkele conclusies uit een onderzoek, uitgevoerd door True Impact Marketing:

  1. Direct Mail is eenvoudiger te begrijpen en onthoudt men de boodschap beter;
  2. Direct Mail levert een hogere motivatie tot aanschaf dan alleen digitale media;
  3. Direct Mail wordt visueel sneller verwerkt dan digitale media;
  4. Direct Mail heeft een hogere mate van beïnvloeding gedrag dan digitale media.

Een andere Neurowetenschapper Dr. David Eagleman die, in samenwerking met Sappi enkele aansprekende video’s heeft gemaakt met betrekking tot de invloed van ‘fysieke aanraking’ op ons gedrag en motivatie. En de aanraking met papier een enorme bijdrage kan leveren aan een hoogwaardige kwaliteitsbeleving van een merk en/of product en deze ook beter onthoudt.

De komende jaren komen de Millenials achter de knoppen van inkoop te zitten. Het onderzoek ‘Millenials and Direct Mail’ toont aan dat het juist ook deze genereatie is, die waarde hecht aan een Direct Mail. Bijvoorbeeld dat 84% van de Millenials meer dan 9 minuten per dag aan hun post besteden en 90% van hen van mening is dat Direct Mail een hogere mate van betrouwbaarheid heeft dan digitale media.

Ook ‘De Vijf Mythes rondom Direct Mail en Millenials’ van Bijgespijkerd is meer dan de moeite waard om even te lezen. In dit artikel wordt korte metten gemaakt met enkele verkeerde gedachtespinsels.

Oftewel, wil jij succesvol nieuwe klanten werven? Dan is Direct Mail een sterk instrument om in te zetten.