Millennials en hun liefde voor Direct Mail

By | 2018-07-10T16:00:19+00:00 juli 6th, 2018|Categories: B2B, Direct Mail, Marketing Fulfilment|Reacties uitgeschakeld voor Millennials en hun liefde voor Direct Mail

Millennials zijn ook bekend als de generatie Y. Onder millennials valt die groep die geboren is tussen 1982 en 2004. Dit houdt in dat deze groep eerder overweegt om tweets te plaatsen en hashtags te gebruiken dan het inzetten van een Direct Mail campagne, toch? Eigenlijk blijken millennials juist gek te zijn op Direct Mail. Hieronder hebben we uitgediept waarom dit zo is.

De telefoongeneratie
Helaas voor de millennials, staan ze bekend als de generatie van social media en dat ze vastgeplakt zijn aan hun telefoons. Het idee heerst dat een millennial niet te bereiken is zonder een telefoon.

Het feit is dat millennials sneller zijn opgegroeid waardoor onze waarneming is veranderd. Veel millennials zijn inmiddels al 36 waarvan veel al getrouwd zijn. Het zijn geen kinderen meer die vastgeplakt zitten aan hun telefoon.

Ook al zal een echte millennial meer apparaten bezitten dan de oudere generatie, dit betekent niet dat ze niet open staan voor andere manieren van communicatie.

Direct Mail en millennials
Het is een feit dat je als bedrijf een effectieve onlineactiviteit nodig hebt inclusief digitale marketing; zonder deze aspecten is het gemakkelijk om achter het net te vissen. Maar bedrijven die géén Direct Mail strategie opzetten kunnen ook achter lopen op andere gebieden.

18-24 jarigen en 25-34 jarigen antwoorden vaker op een Direct Mail dan andere leeftijdsgroepen. Beide leeftijdsgroepen zijn ook sneller geneigd om te antwoorden, zelfs binnen een week, dan andere leeftijdsgroepen.

Daarnaast is ook gebleken dat 63% van de millennials die binnen drie maanden reageerden een aankoop hebben gedaan.

Cliff Rucker, the sales directeur van the United States Postal Service geeft aan; ‘Millennials zijn sneller geneigd om een Direct Mail te openen en erop te reageren dan niet millennials.’

Verrast? Technologie heeft onze levens veel makkelijker gemaakt, maar de cijfers laten nog steeds zien dat rond de 97% van de mensen niet op de links klikken in marketing emails. Daarentegen opent 98% van de mensen dagelijks hun post. Zo ook de millennials.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Mail ons!

Dunnebier Print & Marketing