Kwaliteit, kosten en snelheid

By | 2018-07-10T16:03:03+00:00 juli 3rd, 2018|Categories: Blog, Direct Mail, Marketing Fulfilment|Reacties uitgeschakeld voor Kwaliteit, kosten en snelheid

Direct Mail campagnes kunnen moeilijker zijn om op te zetten dan veel bedrijven denken. Dit komt omdat er rekening moet worden gehouden met veel aspecten. Zelfs het vaststellen van de kerndoelstellingen kan lastig zijn met verschillende factoren die een rol spelen bij het organiseren van een Direct Mail campagne.

Erger nog, wanneer een campagne wordt uitbesteed kunnen bedrijven teleurgesteld zijn door het resultaat aangezien de gewenste doelen niet behaald zijn. In dit artikel diepen we het belang van kwaliteit, kost en snelheid uit en leggen we uit waarom deze aspecten belangrijk zijn bij het opzetten van een succesvolle Direct Mail campagne.

De eeuwige verkoopdriehoek
Er is een oud gezegde van verkoper tot klant dat luidt; ‘de eeuwige verkoopdriehoek’; Deze is ook verbonden aan de Project Management Quality Triangle. Dit gaat gepaard met de uitspraak ‘Je kan twee van de drie kiezen – welke van de volgende drie kies je: kwaliteit, kosten of snelheid?’. Dit is erg belangrijk aangezien de drie criteria tegenstrijdig zijn. Door het kiezen van de een, verminderd de ander.

Kwaliteit         : Een lagere prijs en een sneller proces zorgt voor een mindere kwaliteit.
Kosten            : Een hogere kwaliteit en snelheidzorgt voor een hogere prijs
Snelheid         : Een hogere kwaliteit en lagere kosten zorgen voor een lagere productiesnelheid.

Ons advies bij Dunnebier is om niet deze manier van benaderen te gebruiken. Kwaliteit, kosten en snelheid zijn alle drie belangrijk voor een succesvolle Direct Mail campagne. Klanten verwachten hoge kwaliteit, lage kosten en een snelle productie. Flexibiliteit van de klanten en pragmatisme is nodig om een win-win situatie te creëren.

  1. Direct Mail kwaliteit

Elke campagne moet van hoge kwaliteit zijn, wat zou anders het punt van de campagne zijn? Kwaliteit voor Direct Mail vereist overweging van de volgende punten:

  • Samenstelling van merken
  • Duidelijke call-to-actions
  • Opstellen van milieuvriendelijke doelstellingen
  • Verzachten van metingen en data resultaten
  • Error- vrije mail
  • Wetsdocumenten van gerelateerde wetten
  • Integratie met technologie en andere marketingkanalen
  • Gebruik van personalisatie technieken
  • Visueel aantrekkelijk en aansprekend voor de ontvanger
  1. Direct Mail kosten

De kosten van een Direct Mail campagne zijn belangrijk om te overwegen. Het opstellen van een win-win contract is de sleutel naar succes waarbij de campagnemaker verstandig en realistisch profijt heeft van de campagne. Als een deel van de prijsonderhandelingen moeten beide partijen methodes van kostreductie onderzoeken om ervoor te zorgen dat het product zonder compromissen op het gebied van kwaliteit en snelheid wordt geproduceerd. Technieken die je hierbij kan gebruiken:

  • Nauwkeurige schattingen van het aantal prints
  • Overwegen van gewicht en afmetingen
  • Data opschonen om overbodige informatie te verwijderen
  • Stroomafwaarts toegangsvoorzieningen
  • Alleen de beste potentiele klanten mailen
  • Een tweede ronde mailen door vooruit te plannen
  • En het gebruik van bulkmail principes
    1. Direct Mail snelheid

Snelheid is een andere belangrijke factor vooral waar een campagne urgent ingezet moet worden. Wanneer je samenwerkt met een drukkerij van hoge kwaliteit zou de snelheid geen problemen moeten verzorgen in verhouding tot de prijs en kwaliteit. Direct Mail campagnes zijn altijd het beste zorgvuldig bedacht en gepland, dus gebruik alleen veel snelheid als het echt nodig is. Dus niet alleen om een drukkerij te testen.

De volgende technieken kunnen gebruikt worden om de snelheid van een Direct Mail campagne te verhogen:

  • Zorg ervoor dat creatievelingen het in hand hebben
  • Zorg ervoor dat data schoon is
  • Werk met een bedrijf die beschikt over de laatste high-speeds mailing technologie
  • Werk met snelle bezorgers die de Direct Mailing binnen 1-2 werkdagen kan bezorgen bij de ontvanger
  • Maak goede afspraken in het contract met het bedrijf die de Direct Mail campagne verzorgd.

We zijn er zeker van dat jullie ervan overtuigd zijn dat er geen offer gebracht kan worden in zowel de kwaliteit, kosten als snelheid van de Direct Mail campagne. Als je graag wilt werken met een onderneming die alle drie kan bieden, neem dan contact op met Dunnebier.

Neem hier contact met ons op

Dunnebier Print & Marketing