Het voordeel van Direct Mail uitbesteden

By | 2018-07-10T16:15:43+00:00 juli 6th, 2018|Categories: B2B, Blog, Direct Mail, Marketing Fulfilment|Reacties uitgeschakeld voor Het voordeel van Direct Mail uitbesteden

Als een bedrijf die met Direct Mail werkt, hebben wij bij Dunnebier met verschillende organisaties samengewerkt. Zowel op het gebied van print, mailing als brieven. Er zijn veel voordelen aan het uitbesteden van Direct Mail. In dit artikel richten we ons op het uitbesteden van alleen het mailing proces bij een Direct Mail bedrijf.

Accreditatie en wettelijke nakoming
Veel organisaties kiezen ervoor om hun data niet uit te besteden aangezien ze zich druk maken over de kwaliteit en aspecten op het gebied van data beveiliging. Dit is niet het geval bij bedrijven als Dunnebier, die veel ervaring hebben met direct mail aangezien er wordt gewerkt met een bepaalde kwaliteitstandaard:
ISO 9001 (Quality)
ISO 14001 (Environmental Management)
ISO 27001 (Information security)
BS OHSAS 18001 (Gezondheid- en veiligheidsmanagement)

Net zoals in andere branches zijn er wettelijke documenten die vereist worden voor het verzenden van een Direct Mail. Aangezien wij dagelijks met dergelijke campagnes werken zijn we goed op de hoogte van de regels en houden wij ons dan ook aan de AVG privacywetgeving.

Kosten besparing
Er zijn veel verschillende kosten die bespaard kunnen worden door het gebruiken van een bedrijf gespecialiseerd in Direct Mail. Kosten kunnen bespaard worden door het versturen van bulk mails, verbruik besparing, data gerelateerde besparingen, automatische processen, besparing op benodigdheden (het verminderen van voorraad) en het sorteren van de post. Deze voordelen bundelen zich als verschillende diensten zich samenvoegen als het printen en versturen van Direct Mail.

Gerelateerd aan de kostenbesparing is het besparen van tijd bij werknemers. Het oude gezegde ‘tijd is geld’ is zeker waar en door het uitbesteden van een Direct Mail campagne wordt er veel tijd bespaard.

Data versterking
Data kan vaak nog corrupt zijn of niet meer geldig. Een gespecialiseerd bedrijf heeft systemen die oude data kunnen verwijderen, om ervoor te zorgen dat het niet gedupliceerd wordt, verzonden wordt naar oude klanten of het ontstaan van errors.

In sommige gevallen kunnen bedrijven data koppelen aan klanten. Dit wordt gedaan door externe data bronnen met het doel de personalisatie te verhogen en gevarieerde Direct Mails te printen.

Ervaren professionals
‘Ervaring is niet te koop’ luidt een oud gezegde. Maar je kan wel ervaring kopen van een bedrijf gespecialiseerd in Direct Mail. Organisaties profiteren van de expertise die opgedaan is bij Direct Mail bedrijven tijdens verschillende campagnes. Dit geeft de campagne meer waarde.

De nieuwste machines
Machines die gebruikt worden zijn vaak kostbaar en moeten regelmatig gebruikt worden om de gewenste ROI te bereiken zonder grote uitgaven. Veel bedrijven vermijden deze grote uitgaves door het uitbesteden van Direct Mail bij een bedrijf die de gehele campagne verzorgt.

Wil je weten wat wij voor jouw campagne kunnen betekenen? Mail ons!

Dunnebier Print & Marketing