Envelop optimalisatie tips voor Direct Mail Campagnes

By | 2018-07-10T16:14:09+00:00 juli 3rd, 2018|Categories: Design, Direct Mail, Marketing Fulfilment|Reacties uitgeschakeld voor Envelop optimalisatie tips voor Direct Mail Campagnes

Het is gemakkelijk om lang te spenderen aan het opmaken van de daadwerkelijke content voor de Direct Mail campagne zelf, maar verbaas je niet over het feit hoe vaak bedrijven vergeten om de envelop vorm te geven. Hieronder hebben we een aantal geweldige opties voor het optimaliseren van de envelop om jouw campagne een succes te maken.

Waarom is het belangrijk om je envelop te optimaliseren voor een Direct Mail campagne?
Meestal is een Direct Mail verpakt in een envelop. Terwijl dit niet altijd het geval is, is het toch belangrijk om ervoor te zorgen dat de envelop een indruk maakt op de ontvanger.

Het is te vergelijken met het openen van een email. Als deze geen aantrekkelijke slogan of onderwerp heeft, lijkt het op ongewenste mail. Dit is hetzelfde met enveloppen. Daarnaast weet je ook niet op welke kant de Direct Mail op de mat valt.

Veel bedrijven gebruiken kleur en tekst op de voorkant van de envelop, maar vergeten de achterkant. De envelop is hoogstwaarschijnlijk het eerste wat de potentiele klant ziet, dus zorg ervoor dat het een indruk maakt. Een mislukte envelop zou betekenen dat deze nooit geopend wordt of wordt weggegooid.

Hoe kan je je enveloppen optimaliseren voor een Direct Mail campagne?
Er zijn verschillende manieren om de envelop van je Direct Mail campagne te optimaliseren zodat het meer indruk maakt op de ontvanger. De volgende worden hieronder toegelicht:

  1. Voeg kleur toe aan de envelop

Kleur is, en altijd geweest, de beste vriend van een marketeer. Kleur heeft een groot psychologisch effect op de lezer en kan verschillende emoties opwekken zoals autoriteit, loyaliteit en plezier.

De klant realiseert het zich misschien niet, maar door het gebruik van een specifieke kleur op de envelop, los van de boodschap, is een klant onbewust sneller geneigd om de envelop te openen.

  1. Vormen en andere Direct Mail envelop innovaties

Vormen helpen ook om een emotie uit te lokken bij een lezer. Net zoals het toevoegen van kleur, zorg voor een afwijkende vorm van de envelop in plaats van een standaard vierkant. Als de Direct Mail afwijkt, zal de lezer dit opvallen.

Denk ook na over het gebruik van andere innovatieve ideeën zoals stickers of een rits openen. Op deze manier ontstaat er interactie met de lezer die nieuw en intrigerend is.

Je kan ook overwegen om een opgevulde envelop te gebruiken. Dit impliceert dat er een waardevol of exclusief product inzit.

    1. QR en PURL codes

QR en gepersonaliseerde URL-codes zijn ook een goede manier om interactie te verkrijgen met de lezers. Als de lezer een interessante code die gescand kan worden ziet die vervolgens leidt naar de pagina dan is de kans groter dat de mailing geopend wordt. Gebruik QR-codes en PURL’s in combinatie met limited editons of speciale aanbiedingen. Dit stimuleert de klant om actie te ondernemen.

De bovenstaande punten zijn goede manieren om je enveloppen te optimaliseren voor een Direct Mail campagne, maar er zijn veel andere manieren waardoor je de campagne succesvol kan laten verlopen.

Benieuwd naar de andere manieren voor een succesvolle Direct Mail campagne? Mail ons!

 

 

Dunnebier Print & Marketing