B2B Direct Mail tips, ideeën en strategieën

By | 2018-07-10T16:11:21+00:00 juli 3rd, 2018|Categories: B2B, Direct Mail, Marketing Fulfilment|Reacties uitgeschakeld voor B2B Direct Mail tips, ideeën en strategieën

Het is al gebleken dat Direct Mail een effectieve manier is en de moeite waard wanneer je op zoek bent naar het uitvoeren van een marketingcampagne. Maar, net zoals bij elke campagne, is het cruciaal dat het zich richt op de juiste doelgroep en via de goede weg.

B2B marketing is erg verschillend van B2C marketing, daarom raden wij aan om gebruik te maken van de volgende tips, ideeën en strategieën die helpen om jouw campagne succesvol te maken.

Maak het relevant en persoonlijk
De mail moet net zo relevant zijn voor bedrijven die je wil bereiken als het is voor een consument binnen de B2C. Vergeet daarbij niet dat je een mail verstuurd naar individueel persoon, ook al richt je je mail op bedrijven.

Voer met dit in je achterhoofd onderzoek uit naar wie de meest relevante persoon voor je campagne is binnen je gewenste onderneming. Denk erover na welke afdeling je wilt bereiken en focus je op het hoogst mogelijke. Het is de bedoeling dat je de personen bereikt die de beslissingen maken. Dit zal je ROI zeker verbeteren.

Stel jezelf vragen
Om te helpen bij het personaliseren van je mail, stel je zelf eerst een aantal vragen. Waarom wil dit bedrijf met ons werken? Wat kan je aanbieden wat zij niet zelf kunnen? En heb je dit kort en bondig overgebracht in je mail?

Stel doelen voor jezelf op
Het is belangrijk dat je een doel opstelt voor de campagne. Is dit merkbekendheid? Is het kliks of nieuwe bezoekers? Of is het gewoon winst? Stel KPI’s en doelen op die je kan meten. De resultaten hiervan geven je inzicht in relevante data die je kan gebruiken voor toekomstige campagnes.

Overweeg een cross mediale aanpak
Direct Mail is niet de enige manier om op te vallen. We raden daarom ook aan om je campagne te combineren met andere communicatiemiddelen zoals email en telefoongesprekken.

Er is gebleken dat 7 van de 10 B2B buyers graag een video bekijkt tijdens het koopproces. Heb je overwogen om een video toe te voegen aan je Direct Mail campagne? Hiervoor hebben we een aantal manieren waarop je technologie kan integreren in je campagne opgesteld. Misschien werkt het leveren van USB web keys of een unieke website link waarop een video is weergegeven. Een ander voordeel van unieke links is dat je kan traceren hoeveel kliks de link heeft gehad, wat ook nuttige data is voor de volgende campagne.

Op zoek naar andere manieren om je campagne een boost te geven?
De tips hierboven zijn een manier waarop wij ondernemingen helpen om hun marketingstrategie te implementeren.

Wil je advies over jouw campagne? Mail ons

 

 

 

Dunnebier Print & Marketing