7 essentiële tips om de respons rate te verhogen

2018-07-10T16:04:20+00:00

Direct Mail is nog steeds één van de meest effectieve manieren om betrokkenheid te creëren bij klanten. Het heeft de uitdaging van de moderne technologie weerstaan en groeit nog steeds in kracht. Als je een manier zoekt om je responspercentage te verhogen, lees dan hier onze zeven essentiële tips.

  1. Segmenteer je mailinglijst

Het splitten (ook wel segmenteren genoemd) van je mailinglijst in categorieën is een goede manier om de respons rate van je Direct Mail campagne te verhogen. Hierdoor is de Direct Mail campagne relevanter voor ontvangers en dit zorgt voor een grotere kans om respons te genereren. Eigenlijk is dit gelijk aan personalisatie. Dit bespreken we bij kopje 2 uitgebreid, aangezien dit de respons verbetert.

  1. Personaliseer de mail

Eén van de basiselementen van een Direct Mail en de beste manier om mensen te overtuigen om jouw Direct Mail te lezen is door het persoonlijk aan hun te adresseren. Daarbij kan je een stap verder gaan door gepersonaliseerde content toe te voegen, zoals product aanbevelingen gebaseerd op eerdere aankopen. Door deze personalisatie laat je als bedrijf zien dat je de klant persoonlijk kent, wat een geweldige manier is om de respons rates te laten stijgen.

  1. Gebruik een professioneel design

Als je Direct Mail er leeg, saai of als een advertentie uitziet, dan willen mensen de mail niet openen. Zorg er daarom voor dat je Direct Mail er aantrekkelijk en als een echte eyecatcher uitziet door een professioneel design te gebruiken. Hoe aantrekkelijker de Direct Mail eruitziet, hoe groter de kans dat klanten de mail lezen en de gewenste actie ondernemen. Wees innovatief, gebruik ongewone vormen en vergeet de envelop niet, dit is het eerste wat de klant ziet voor het openen van de Direct Mail.

  1. Voeg een stimulans toe

Niks werkt zo goed als een stimulans in een mail om de mensen nieuwsgierig te maken en te reageren op de mail. Als je wil dat mensen jouw Direct Mail lezen en het product of dienst kopen kan je de volgende aspecten toevoegen:

  • Een kortingsbon
  • Een gratis proefperiode – bijvoorbeeld een proefperiode van 30 dagen
  • Gratis product testers – hierdoor krijgt de klant direct een beeld van het product

Welke manier je ook gebruikt, het toevoegen van een stimulans heeft inmiddels als bewezen dat een klant sneller reageert op de Direct Mail.

  1. Integreer je Direct Mail in een grotere marketingcampagne

Een andere manier om het responspercentage te verhogen van je Direct Mail is door het te integreren in een grotere marketingcampagne. Door je klanten ook via social media, email marketing en bijvoorbeeld tv-marketing te bereiken maak je een grotere kans dat de boodschap wordt overgebracht. Het idee is om een strategie te creëren waarbij de som groter is dan de individuele middelen op het gebied van alle marketing integratie. Hierdoor complementeren de middelen elkaar.

    1. Gebruik een sterke call-to-action

Verwacht niet dat de ontvanger weet welke actie hij/zij moet ondernemen na het lezen van de Direct Mail. Je moet het ze vertellen. Gebruik daarom een sterke call-to-action zoals ‘bel ons vandaag en maak een afspraak’ om de lezer aan te moedigen om te antwoorden op jouw Direct Mail. Het geven van een deadline kan de lezer het gevoel geven dat ze urgent moeten handelen. Gebruik zinnen als ‘alleen voor beperkte tijd’ om de lezer te overtuigen om direct contact op te nemen.

    1. Integratie met technologie

Tot slot, door het integreren van technologie in je Direct Mail campagne zoals een QR-code en Near Field Communication (NFC) neemt het responspercentage toe. Deze vormen van technologie stuurt de lezer direct naar de website na het lezen van de Direct Mail campagne. Dit maakt het gemakkelijker om een product te kopen, je in te schrijven voor de nieuwsbrief of een ander gewenst doel te bereiken.

Neem contact op met Dunnebier om je responspercentage te laten verhogen. Dit maakt de zeven tips voor Direct Mail compleet. Wij hopen dat dit artikel nuttig was.

Mail ons om de opties voor jouw volgende Direct Mail campagne te bespreken

 

 

 

 

 

Dunnebier Print & Marketing